Check - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Ineke Luijten - WaarBenJij.nu Check - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Ineke Luijten - WaarBenJij.nu

Check

Door: Ineke Luijten

Blijf op de hoogte en volg Ineke

06 September 2011 | Nederland, Wageningen

Het Grote Vertrek komt nu toch wel heel dichtbij. Zo dichtbij dat de overschilligheidsfase en de ontkenningsfase gepasseerd zijn en ik nu toch echt onder ogen moet zien dat ik komend halfjaar aan de andere kant van de wereldbol zal vertoeven en daar geheel op mezelf aangewezen zal zijn. Morgenmiddag rond 2 uur vertrek ik naar een hotel bij Schiphol, om daar de nacht door te brengen in gezelschap van moeder, broer en zus, om vervolgens woensdagochtend om half 5 paraat te staan om in te checken. Als het goed is voegt mijn vader zich dan bij ons voor het Grote Emotionele Afscheid Met Tranen waarna ik met behulp van de douane De Grote Verdwijntruc uitvoer.
Hoewel het onmogelijk is dat ik iets vergeten ben, aangezien ik niet aan dubbel-checks of triple-checks, maar deca-checks heb gedaan, bij deze nog 1 keer de checklist:

1. Kamer. Check
De Grote Opruiming is compleet. Geen hoekje of gaatje doet nog vermoeden dat ik ooit aanwezig was in deze kamer, mede omdat mijn meubilair zo schoon is dat het bijna steriele vormen aanneemt.
Daar moet ik overigens ook bij vermelden, dat mijn kamer technisch gesproken mijn kamer al niet meer is, omdat de sleuteloverdracht al heeft plaatsgevonden. Technisch gesproken zou mijn onderhuurder dus om 4 uur ’s nachts mijn deur kunnen ontgrendelen om mij uit mijn bed de gang op te sleuren en vervolgens mijn twijfelaar in te pikken. Misschien toch maar even die lege, steriele kast voor de deur schuiven…

2. Vlucht. Check
Onmogelijk te missen, aangezien het vooruitzicht van een 13 uur durende vlucht richting Singapore al weken hetgeen is waar ik het meest tegenop zie. Ten eerste omdat het mijn eerste keer overstappen op een vliegveld inhoudt (op Heathrow), wat ongetwijfeld zal resulteren in een Ineke die radeloos als een gek over het vliegveld sprint zonder enig gevoel van richting op zoek naar de goeie gate. Geen slecht excuus overigens om piloten aan te spreken… Ten tweede is het, als ik eenmaal in het goeie vliegtuig ben beland, maar de vraag naast wie ik die 13 uur moet doorbrengen. In het ergste geval een kind van 10 jaar of jonger (de hel), in een iets minder erg –maar nog steeds erg- geval iemand die anderhalve stoel in beslag neemt.
Ik hou jullie op de hoogte…

3. Overnachting. Check
Om de eerste dagen ook niet radeloos als een gek zonder richtingsgevoel door Singapore en Cairns te rennen, toch maar vast slaapplekken geregeld. Mijn lot in Singapore zal geheel in de handen zijn van wat locals op wiens bank ik mag crashen gedurende mijn verblijf (goeie manier om geld te besparen tijdens het reizen). In Cairns zal ik vertoeven in hostel Travellers Oasis, wat mij als muziek in de oren klinkt wetende dat ik dan weer een lange vliegreis achter de rug heb.

4. Bagage. Check
Met wat proppen, duwen, trekken en weglaten heb ik mijn hele leven weten te reduceren tot een rugzak van 75 liter. Hij barst zowat uit zijn voegen, voor souvenirs of andere ongein is geen plekje meer vrij en ik weet nog niet hoe ik de kleren die ik aandoe (wat natuurlijk de kleren zijn die het meest plek zouden innemen) er ooit in zou moeten krijgen, maar het is gelukt. Nu maar hopen dat hij dezelfde reis als ik maak en ik hem ook weer ontmoet in Singapore…

5. Achterblijvers. Check
Het afscheidsfeest was een feit, en al mijn vrienden zijn gedag gezegd. Met alle beloftes van mailen, skypen, kaarten sturen en Facebooken (moet ik wel eerst een Facebook hebben ;)) begin ik te twijfelen of ik niet gewoon van internetcafé naar intercafé moet reizen en alleen buiten moet komen om even eten in slaan in de locale supermarkt. Dan liggen er natuurlijk wel maar weinig spannende avonturen op de loer om over te kunnen mailen, skypen, kaarten sturen of Facebooken.
Maar natuurlijk ga ik daarbij iedereen missen en ben ik oprecht opgepept door alle peptalks :)

6. Zin. Check
Hoewel een soort vaag gevoel van enige angst nu nog de boventoon voert, kan ik niet ontkennen dat ik er ook ontzettend zin in heb. Ik ben klaar met plannen, regelen, formulieren invullen, mensen/instanties bellen en gefrustreerd zijn omdat die mensen/instanties ontzettend vaak incapabel blijken, nu gaat het eindelijk gebeuren. Ik ben ontzettend benieuwd naar zowel Singapore als Australië als Nieuw-Zeeland, de mensen die ik tegen ga komen en hoe ik zelf overal mee om zal gaan. Kortom: ZIN!

Check. Check. Checkerdecheck. Deca-check. CHECK!

Ready for take-off :)!

  • 06 September 2011 - 11:27

    BJ:

    Damn Ien ik ga je missen :)

  • 07 September 2011 - 01:44

    Marlies:

    Hey Ien!!
    Goeie reis :D En als je moet overstappen: busjes, busjes, busjes ;) en dan komt het helemaal goed :) Tot over een paar maanden aan de andere kant van de wereld!! Gaan we het hier ook onveilig maken ;)

    Kus!

  • 07 September 2011 - 13:18

    Bea:

    Ha Ineke,
    Als emotioneel wrak ben je vertrokken op reis en de eerste hobbel, overstappen op Heathrow heb je prima genomen. Ik hoop dat je hele reis zo verloopt. ik ben trots op je!

  • 07 September 2011 - 18:44

    Alaaf:

    dag ienie mienie, ik ben stik jaloers op je ! Zet 'm op, laat die aussies een 'poepie' ruiken. Geniet er van ! En als het even tegen zit: mailen bellen skypen etc. Miljaar,iech wins diech unne sjieken tied dao beij die kangaroes.

  • 14 September 2011 - 12:19

    Nonkel Stef:

    ha Ineke,
    Gaaf wat je doet!
    Even een waarschuwing: begin november uit de buurt van Perth blijven, want dan ben ik daar op de motor een weekje aan het rondrijden ;-)

  • 14 September 2011 - 14:29

    Silvia:

    Hoi Ineke,
    Heel veel plezier, geniet ervan! Singapore is een mooie stad :) Je schrijft (nu al) erg leuk! :D
    Groetjes je nichtje

  • 14 September 2011 - 16:13

    George:

    Hoi Ineke ! Wat leuk dat je aan de andere kant van deez aardkloot bent ! Laat al dat gecheck nu vallen en geniet !! ;-))
    groeten, George

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wageningen

Ineke

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 50390

Voorgaande reizen:

12 April 2013 - 17 Augustus 2013

San Francisco

10 September 2012 - 17 Maart 2013

Stockholm

07 September 2011 - 03 Maart 2012

Backpacken in Singapore, Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: