De Vlucht - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ineke Luijten - WaarBenJij.nu De Vlucht - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ineke Luijten - WaarBenJij.nu

De Vlucht

Door: Ineke Luijten

Blijf op de hoogte en volg Ineke

08 September 2011 | Singapore, Singapore

Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Een paar tranen, veel security checks, 2 vliegtuigen, veel wachten, 2 films, tig pagina’s Arnon Grunberg, nog meer cd’s, 2 hele korte dromen, weinig turbulentie en een paar donderwolken later zit ik dan te zweten achter een laptop in een studentenkamer in Singapore.
De vluchten en alles ertussenin gingen boven verwachting goed (nouja, als je je verwachtingen maar laag genoeg spant heb je dat altijd natuurlijk). Het eerste deel van de vlucht heb ik doorgebracht in ongeloof dat het nu echt zo ver was en na een tijdje kwam het me voor dat het eigenlijk een ontzettend stom idee was om in mijn eentje naar de andere kant van de wereld te gaan. Nadat ik langzamerhand bijna boos was over het feit dat niemand in Wageningen het in zijn hoofd had gehaald om me tot de orde te roepen en me te wijzen op mijn belachelijke plan, besefte ik dat ik nu toch al in het vliegtuig zat en er weinig meer aan te doen was, dus dat ik maar beter snel zin kon gaan maken. Zo gezegd, zo gedaan, waarna wat het leek een eeuwigheid aan bezigheidstherapie volgde. Gelukkig kon ik af en toe babbelen met mijn buurvrouw, die een verpleegster uit Perth bleek te zijn (in het zuid-oosten van Australie) en me wat tips en tricks en do’s en don’ts heeft meegegeven (zoals wat het Heineken-bier van Australie is, oftewel het bier dat alle toeristen drinken maar waar de Australiers zelf nog geen druppel van op willen hebben).
Van slapen kwam het helaas niet echt want jawel, 2 stoelen voor me zaten 2 peuters die mijn oren af en toe een flinke optater gaven. Gelukkig heb ik naar enig bestuderen van mijn omgeving de sleutel ontdekt tot het strategisch plaatsnemen in een vliegtuig om krijsend grut te vermijden, dus dat wordt voor de volgende vlucht vroeg inchecken en een peuterloze plek in een peuterloze omgeving claimen.

Na 13 uur vliegen kwamen we op tijd aan in Singapore. Vol trots heb ik de eerste stempel voor in mijn nieuwe paspoort gehaald en daarna volgde een innige reunie met mijn backpack bij de bagageband. Het resultaat van 13 uur vliegen: min 1 slipper.

Inmiddels ben ik ook zonder problemen bij mijn eerste slaapadres beland, maar over dat en Singapore zelf later meer. Nu eerst even bijkomen :)

  • 08 September 2011 - 12:02

    Sjiek Is Miech Dat:

    is 't daan daan toch zoe wie helder ste reups datste get neet wils, wie groter de kans dat ut zjus gebuirt. In aander weurt wie helderste reups "gein kinder in de buurt" wie groeter de kans is datste ze sjus aontreks?
    Op 13 ore tied 1 slipper kwiet: d'n reis geit 178 doag x 24 ore = 4272 uren dore! Wat geiste nog allemaol kriet rake daan ?
    Geneet d'rvaan !

  • 08 September 2011 - 12:06

    Marieke:

    Gelukkig ben je goed aangekomen!:) Hoop dat je er inmiddels weer veel zin in hebt:D En niet boos op ons zijn he;) KOmt helemaal goed! Veel plzier en succes en uitrustse! Kus

  • 08 September 2011 - 16:02

    Mo:

    Ha Ien,

    Good um te huure totste gans bis aangekome. Oach fijn in ut vliegtuig: unne snurkende maan neve diech... Kin inmiddels oet eige ervaring zigge tot dat oach neet echt ideaal is ;) Veural es er per 10 minuten un paar centimeter weier diene kant oetzak in ziene stoal. Gelukkig woar mien vlucht mer un oor :)
    Hiel veul plezeer in Singapore de komende daag!

    Poen,
    Mo

  • 08 September 2011 - 21:25

    Marlies De Ligt:

    Jeeh weer heel wat kilometers dichter bij mij :D Maar die stempels zijn leuk he ;) Ik heb zelfs een speciale vanwege de rugby world cup... Heel veel plezier en kom maar op met die avonturen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Ineke

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 50384

Voorgaande reizen:

12 April 2013 - 17 Augustus 2013

San Francisco

10 September 2012 - 17 Maart 2013

Stockholm

07 September 2011 - 03 Maart 2012

Backpacken in Singapore, Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: